TYPY NAPADÓW

Napady padaczki mogą przybierać różną formę. Za nim lekarz neurolog wprowadzi odpowiednie leczenie ważne jest prawidłowe rozpoznanie napadów padaczki. Lekarz neurolog rzadko ma okazje widzieć napady padaczki swojego pacjenta dlatego tak ważny w diagnozie jest opis podany przez pacjenta lub bezpośrednich świadków np. rodziców dziecka chorego na padaczkę. Ja osobiście uważam, że nagranie video choćby telefonem komórkowych jest najlepszym sposobem przedstawienia lekarzowi z jakim rodzajem napadów padaczki mamy do czynienia.

NAPAD TONICZNY

Mimo, że wszyscy mówimy jednym językiem może dochodzić do nieporozumień co może skutkować złym doborem leków. Znany jest mi przykład, w którym dziecko chore na padaczkę przez kilka lat było leczone nie tak jak powinno. Błędny opis napadów padaczki podawany przez rodziców chorego dziecka został wychwycony przez lekarza dopiero w chwili gdy doktor obejrzał nagranie zrobione telefonem komórkowych ojca. Ja osobiście uważałem, że prawidłowo opisywałem napady swojego dziecka jak się później okazało miałem rację, ale jak zostałem zapytany przez neurologa czy zachowanie dziecka podczas napadu padaczki było drżeniem czy drgawkami zwątpiłem jakość mojego opisu. W zakładce RODZAJE NAPADÓW charakteryzuje najbardziej popularne wśród chorych na padaczkę – epilepsję.