Depresja - to są właśnie te chwile, które każdy z nas miewa, ja też miewam wątpliwości i brak nadziei na poprawę zdrowia córki to bardzo dołuje i nie ma słów pocieszenia, bo te zwyczajne dodawanie otuchy w tak beznadziejnych sytuacjach jak nasze tylko potęguje żal i nienawiść do świata ciągle pytając dlaczego nas to spotkało. Ja sobie radzę w ten sposób, że staram się stworzyć dziecku świat w którym jest ono szczęśliwe, dzięki temu minimalizuje skutki odmienności córki, wiem że nie uchronię ją przed światem tzw - nej normalności zwłaszcza wtedy kiedy zabraknie mi sił, albo już mnie po prostu nie będzie. I z tego wszystkiego dla mnie to jest najgorsze ,że nie wiem kto zaopiekuje się moim skarbem kiedy rodzice w końcu odejdą. I ta myśl zmobilizowała nas do decyzji, że Martynie potrzebne jest rodzeństwo, i powiem wam że cudownie jest obserwować jak rozwija się zdrowe dziecko, które powoli inspiruje do różnych pozytywnych zachowań starszą chorą siostrę. I jak tak na nie sobie patrzę to wiem, że nie mam prawa żądać od zdrowej córki aby poświęciła swoje życie i przejęła kiedyś po rodzicach opiekę nad Martyną. Mogę mieć tylko nadzieję, gdziekolwiek będziesz Martynko to Matylda twoja młodsza siostra ( ten zbójnik ) będzie pilnować aby nie działa Ci się krzywda.

1 komentarz:

  1. Dobry wieczór.
    Moja córka też choruje na padaczkę. Przeczytałam Pana bloga i dowiedziałam się kilku nowych rzeczy za co dziękuję:)
    Chciałam odpowiedzieć, a być może się przyda, że są fundacje które trenują psy asystujące m.in. pies który wyczuwa atak padaczki i informuje o tym otoczenie i chorego. Lub pies który udziela pierwszej pomocy przy ataku.
    My aplikowalismy o tego pierwszego ponieważ córka ma 6lat i już niebawem będzie chciała sama biegać po dworze z rówieśnikami A przecież może dostać ataku więc taki pies zapewni jej bezpieczeństwo oraz zachęci do samodzielności. My skladalismy w fundacji dogito w Katowicach podanie. Z tego co się dowiedzialam to czeka się ok 2lata.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń